Fit Bartošek

Přednášky

O službě

Zde uvádím přednášková témata, která pro vás můžu realizovat. Nejedná o vyčerpávající seznam, oblast zdravého životního stylu je velmi široká. Jde o nejčastější témata. Pokud máte zájem o nějaké specifické, stačí když mi sdělíte vaši představu, a můžu vám vytvořit přednášku na míru. Pro přehlednost jsou rozčleněna do čtyř okruhů, podle toho, čeho se nejvíce dotýkají.
Přednáška má standardně 1:30 až 2 hodiny. Z toho je cca 30 min rezervováno na dotazy. Pokud si budete přát probrat zvolené téma detailněji, je možné se individuálně domluvit na delším čase.

Cvičení

Základy zdravého pohybu

Probereme: zásady zdravotního cvičení, aby si člověk pohybem neuškodil ale pomohl, časté chyby, držení těla, nastavení jednotlivých částí těla, excentricitu, dýchání.

Pohybem ke zdraví

Probereme: energetickou bilanci, typy fyzického zatížení těla, práci s tepovou frekvencí, ovlivnění tukové a svalové hmoty, typy strečinků, vliv pohybu na zdraví.

Jděte si za svým cílem

Probereme: trénink a jeho benefity jako je hubnutí, nabírání nebo zlepšení kondice, jak sestavit trénink, aby měl požadované účinky, regeneraci.

Umím správně sedět

Probereme: hluboké a povrchové svaly, svalovou dysbalanci a zkřížené syndromy, možné obtíže ze špatného a dlouhodobého sezení, jak má správný sed vypadat, důležitost kompenzačního cvičení a tipy.

Výživa

Už vím jak správně jíst

Probereme: seznámení se základy racionální stravy a zdravé výživy, doporučený příjem energie a živin, vhodnou volbu potravin, vliv výživy na výkon, pitný režim.

Jídelníček pod kontrolou

Probereme: základy makroživin a jejich potřebu, důležitost jednotlivých jídel, jaký poměr živin a typ je pro jednotlivá jídla vhodný, jak si rozvrhnout energii do celého dne, jak seskládat zdravá a vyvážená jídla.

Jím kvalitně?

Probereme: zdroje makroživin, kvalitu a výběr potravin, etikety, skladování potravin, vhodnou tepelnou úpravu.

Cvičení + uvolnění

A tělo mě už nebolí

Probereme: jak ulevit svalové bolesti pomocí různých technik, srovnání těchto technik mezi sebou, pohybové vzorce a uvolnění, odstranění bolesti různých části těla.

Ve zdravém těle, zdravý duch

Probereme: stres a svalové napětí, benefity pohybu především ve spojitosti s psychickou pohodou, optimální míru pohybu, jak snížit stresem vyvolanou hypertonii při pohybu, autogenní trénink, odpočinek.

Cvičení + výživa

Jděte a zhubněte

Probereme: hubnutí pomocí výživy, různých typů pohybu jako je aerobní a anaerobní trénink, regenerací, hubnutí a suplementy.

Potřebuji přibrat

Probereme: výživové a sportovní doporučení pro zvýšení podílu svalové hmoty, regeneraci, superkompenzaci, anabolické okno.

Jak fungujeme?

Probereme: vztah k pohybu a výživě, práci se složením těla jako je tuková či svalová hmota, metabolismus, energetické krytí.

Sportovní výživa

Probereme: specifika, nutriční timing, vhodnou výživu při sportu a fyzické zátěži, co jíst před, během a po výkonu, doporučení pro různé typy sportovců.