Fit Bartošek

Zdravotní cvičení

O službě

Úvodní konzultace

Úvodní konzultace

Na úvodní konzultaci vždy probereme cíle, možnosti a aktuální stav klienta. Podíváme se také, jak je na tom váš pohybový aparát. Podle toho se dohodneme na dalším postupu. Jedná se základní službu potřebnou pro navazující cvičení.

Cvičební lekce

Cvičební lekce

Tuto službu je možné využít i u klienta doma pokud se jedná o klienta ze Strážnice.

Jestli stále nevíte jak správně cvičit, a chcete se vyhnout chybám, je tato služba pro vás.
Jde o individuální trénink s klientem, u kterého dbám na zdraví, což je zejména dodržování těchto zásad:

  • Správná práce s dechem
  • Fyziologická technika prováděných cviků
  • Použití vhodných cvičebních pomůcek
  • Volba odpovídající obtížnosti cviků

Cvičení pracuje s pohybovými vzorci, které se mění na základě dlouhodobých podnětů. Proto v tom, co se na lekcích klienti postupně učí je důležité pokračovat pravidelným cvičením doma. Po třech měsících se v CNS a tedy i ve svalovém napětí začínají projevovat první změny. Na lekcích učím také jak nově osvojené techniky přenést do běžného života a užitek ze cvičení tím maximalizovat. A naopak jakých chybných stereotypů je dobré se vyvarovat. Cvičením můžeme sledovat různé cíle, např.:

Úleva od bolesti (zejména zad)

Řešíte již dlouho nějaký problém svépomocí a bez výsledků? Problém může být jinde než bolest. Bolí vás záda a slyšeli jste, že máte posilovat core (střed těla), HSS (hluboký stabilizační systém) nebo že se máte věnovat excentricitě trupu? Ale vlastně ani nevíte co to znamená, nebo jak na to? Pak jste na správném místě, rád vám vhodné cviky ukáži a význam vysvětlím.
Jedná se o cvičení, které zmírňuje příčinu svalové bolesti. V případě pravidelného cvičení ji zcela odstraňuje. A v neposlední řadě působí preventivně. Specializuji se na zřejmě nejčastější problém, a sice bolest spodních zad.

Zvýšení pružnosti

Jste málo ohební? Chcete se zbavit ztuhlosti těla? Potřebujete se po ránu protahovat a záleží vám na tom, aby to bylo správně? Pak bude tohle cvičení pro vás to pravé.
Jedná o cílené strečování (protažení) zkrácených svalů. Tím se zlepšuje pružnost a mobilita vašeho těla.

Odstranění dysbalancí

Toto cvičení je zaměřeno na odstranění svalových dysbalancí, které vznikají v důsledku jednostranného zatížení při práci či sportu. To znamená, že svaly které jsou ochablé zpevníme a zkrácené protáhneme. Tím se zlepší i vaše držení těla.

Poradenství ve cvičení

Poradenství ve cvičení

Tuto službu je možné využít i přes skype.

Cvičíte sami a nemáte zcela jasno ve všech otázkách ohledně vašeho tréninku? Můžeme je spolu probrat a zlepšit tak vaše výsledky.
Protahujete se kupříkladu správně? A před výkonnostním tréninkem nebo po něm? Máme aktivní a pasivní typ strečinku, umíte je správně používat? Nebo řešíte cvičení břicha? Už jste slyšeli, že cvičením břicha se břicho nehubne? Hodně lidí stále věří, že ano. Anebo hledáte jaký trénink je pro vás nejvhodnější? Občas je i méně efektivní trénink vhodnější. Víte jak jej nastavit?

Sestavení cvičebního plánu

Sestavení cvičebního plánu

Jedná se o vypracování individuálního tréninkového plánu, který vytvářím na míru pro potřeby konkrétního klienta. Je určený pro samostatné plnění doma. Tuto službu poskytuji pouze lidem, kteří jsou již zacvičení a ví jak se svým tělem pracovat. Tzn. docházejí pravidelně na cvičební lekce, jsou zběhlí ve zdravotním cvičení a rozhodnou se pokračovat již sami. Protože přistupuji ke své práci zodpovědně, nedovolil bych si předložit cvičební plán někomu, kdo jej neumí používat. Mohl by si totiž více uškodit než pomoct.

Rezervujte si termín

Zdravotní cvičení

To že jste člověk prokažte výběrem ikony Hvězdičku.

Přečtěte si...

Bolest zad článek

Bolest zad je v dnešní době velmi rozšířený problém. Lidé si často stěžují na bolest spodní části zad, mezi lopatkami i krční oblasti. V tomto článku se budeme věnovat té spodní části. Ta se dá ještě rozdělit na bederní a křížovou. V té křížové bývá centrem bolesti SI skloubení. Bolest samotná může mít různé zdroje, např. zranění, výhřez meziobratlové ploténky nebo přetížení zádových svalů. Některé statistiky uvádějí, že lidi bolí záda v 90% případů právě z důvodu tohoto svalového přetížení. Takže se blíže podíváme na tuto problematiku.

Bolest svalů článek

Bolest svalů zažil v životě asi každý z nás. Pokud se jedná o krátkodobou bolest, nejedná se o nic vážného. Tu zažíváme, když tělo zatížíme nezvyklým pohybem nebo intenzitou. Je to způsobeno zvýšenou koncentrací laktátu, který netrénované tělo nestíhá odbourávat. Na druhý den nás pak svaly pálí. Během pár dní bolest vymizí a všechno se vrátí k normálu. Pokud se však bolest nedá přirovnat k pálení a je dlouhodobá, tak se už jedná o stav, který je potřeba řešit. Něco málo k této chronické bolesti si povíme v tomto článku.